Panaszkezelési Szabályzat

Hatályos: 2020. április 1.

A szabályozás célja:

Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. Törvényben foglaltak érvényre juttatása: „a panasz kivizsgálásának részletes szabályait az egészségügyi szolgáltató belső szabályzatban rögzíti”.

A szabályzat érvényességi területe:

A szabályzás az EL-DENT 96 Kft. egészségügyi szolgáltató betegellátó egységeire terjed ki.

8000 Székesfehérvár, Berényi út 33.

7000 Sárbogárd, Ady Endre út 222.

7020 Dunaföldvár, Gábor Pál u. 2.

Fogalom meghatározása:

Panasznak minősül az olyan információ, amely betegjogi, etikai vagy szakmai hibára, hiányosságra hívja fel a figyelmet, amelynek megszűntetése az egyén vagy az egészségügyi szolgáltató érdekét szolgálja.

A panasz bejelentésének módjai:

  • Szóbeli panasz

Lehet személyesen nyitvatartási időben, vagy telefonon a központi telefonszámon (rögzített vonal 22/501-008).

  • Írásbeli panasz

Érkezhet postai úton (8000 Székesfehérvár, Berényi út 37), vagy e-mailben az eldent@eldent.hu e-mail címre.

Minden esetben a panasz bejelentőjének azonosíthatósága szükséges ahhoz, hogy a panaszt az egészségügyi szolgáltató ki tudja vizsgálni.

A panasz kivizsgálása:

A panasz bejelentését követően azt haladéktalanul át kell adni a cég ügyvezető igazgatójának, aki intézkedik annak kivizsgálásáról.

Az 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről 29. § (2) a panasz kézhezvételétől, annak elbírálásáig engedélyezett időt 30 munkanapban adja meg.

A panasz kivizsgálását végző ügyvezető igazgató, vagy megbízottja az értesülés után haladéktalanul megkezdi vagy elrendeli a belső vizsgálatot. A belső vizsgálat során jegyzőkönyvet kell felvenni, melyet a résztvevők aláírásukkal hitelesítenek.

Amennyiben a panasz megalapozottnak bizonyul, akkor gondoskodni kell a

  • a feltárt hibák okainak megszűntetéséről.
  • az okozott sérelem orvoslásáról, illetve hogy a hátrányt szenvedett személy elégtételt kapjon és hogy az ügyből eredő anyagi kárát megtérítsék.

A panasz nyilvántartása:

A panaszt (jegyzőkönyvet, hangfelvételeket és azok másolatait) és az arra adott választ (ill. másolatát), valamint a panasz kivizsgálásával összefüggő iratokat a Medicover Zrt. a panasz lezárását követően öt évig köteles megőrizni, legkésőbb azonban addig, amíg a panasszal kapcsolatos igény érvényesítésének jogszabályi lehetősége fennáll.