Panaszkezelési Szabályzat
Hatályos: 2020. április 1.
A szabályozás célja:
Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. Törvényben foglaltak érvényre juttatása: „a panasz kivizsgálásának részletes szabályait az egészségügyi szolgáltató belső szabályzatban rögzíti”.
A szabályzat érvényességi területe:
A szabályzás az EL-DENT 96 Kft. egészségügyi szolgáltató betegellátó egységeire terjed ki.
8000 Székesfehérvár, Berényi út 33.
7000 Sárbogárd, Ady Endre út 222.
7020 Dunaföldvár, Gábor Pál u. 2.
Fogalom meghatározása:
Panasznak minősül az olyan információ, amely betegjogi, etikai vagy szakmai hibára, hiányosságra hívja fel a figyelmet, amelynek megszűntetése az egyén vagy az egészségügyi szolgáltató érdekét szolgálja.
A panasz bejelentésének módjai:
- Szóbeli panasz
Lehet személyesen nyitvatartási időben, vagy telefonon a központi telefonszámon (rögzített vonal 22/501-008).
- Írásbeli panasz
Érkezhet postai úton (8000 Székesfehérvár, Berényi út 37), vagy e-mailben az eldent@eldent.hu e-mail címre.
Minden esetben a panasz bejelentőjének azonosíthatósága szükséges ahhoz, hogy a panaszt az egészségügyi szolgáltató ki tudja vizsgálni.
A panasz kivizsgálása:
A panasz bejelentését követően azt haladéktalanul át kell adni a cég ügyvezető igazgatójának, aki intézkedik annak kivizsgálásáról.
Az 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről 29. § (2) a panasz kézhezvételétől, annak elbírálásáig engedélyezett időt 30 munkanapban adja meg.
A panasz kivizsgálását végző ügyvezető igazgató, vagy megbízottja az értesülés után haladéktalanul megkezdi vagy elrendeli a belső vizsgálatot. A belső vizsgálat során jegyzőkönyvet kell felvenni, melyet a résztvevők aláírásukkal hitelesítenek.
Amennyiben a panasz megalapozottnak bizonyul, akkor gondoskodni kell a
- a feltárt hibák okainak megszűntetéséről.
- az okozott sérelem orvoslásáról, illetve hogy a hátrányt szenvedett személy elégtételt kapjon és hogy az ügyből eredő anyagi kárát megtérítsék.
A panasz nyilvántartása:
A panaszt (jegyzőkönyvet, hangfelvételeket és azok másolatait) és az arra adott választ (ill. másolatát), valamint a panasz kivizsgálásával összefüggő iratokat a Medicover Zrt. a panasz lezárását követően öt évig köteles megőrizni, legkésőbb azonban addig, amíg a panasszal kapcsolatos igény érvényesítésének jogszabályi lehetősége fennáll.