Általános szerződési feltételek

I. ÁSZF hatálya

1./ Eltérő írásbeli megállapodás hiányában az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény rendelkezései és jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkoznak a EL-DENT Szájsebészeti és Implantológiai Centrumot üzemeltető „EL-DENT 96” Kft., mint egészségügyi szolgáltató (a továbbiakban: Megbízott) által nyújtott egészségügyi szolgáltatások igénybevételére vonatkozóan tett és a Páciensek által elfogadott ajánlatokra, a Páciensek részére teljesített egészségügyi szolgáltatásokra, valamint a Megbízott és a Páciens között a Megbízott egészségügyi szolgáltatásainak igénybevétele céljából létrejött valamennyi jogviszonyra, illetve ezen jogviszonyok alanyaira.

2./ Jelen ÁSZF az elfogadás és a honlapon, történő közléssel hatályos, valamennyi változtatást egységes szerkezetben a Megbízott honlapján a változás időpontjának és a változtatott szöveg feltüntetésével honlapján közzéteszi, a recepción pedig elérhetővé teszi, egyben a korábbi változatokat megőrzi. Megbízott az ÁSZF változására külön hirdetményben is felhívja a Páciensek figyelmét. A módosított rendelkezések valamennyi Páciensre, illetve a részükre tejesített valamennyi jövőbeni egészségügyi szolgáltatásra kötelező, kivéve, ha a már kezelés alatt álló Páciens a módosított rendelkezések Megbízott honlapján történő közzétételétől számított 30 napon belül nem tájékoztatja írásban a Megbízottat arról, hogy a módosított rendelkezéseket nem fogadja el. A Páciens köteles minden egyes újabb egészségügyi szolgáltatás igénybevételét megelőzően megbizonyosodni a hatályos ÁSZF rendelkezéseiről.

3./ A Megbízott a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra, közreműködőkre is kiterjed. A Megbízott felelősségbiztosításának a mindenkori adatai a Megbízott honlapján, illetve a rendelő recepcióján nyomtatot formában megtekinthetőek. 

4./ A Megbízott által nyújtott és a Páciensek által kiválasztott egészségügyi szolgáltatás(ok), valamint az ehhez szükséges anyagok/eszközök megrendelésének és igénybevételének a feltételeit a jelen ÁSZF, egyedi „Megbízási szerződés” (a továbbiakban: Megbízási szerződés) esetén pedig a Megbízási szerződés és a jelen ÁSZF rendelkezései együtt tartalmazzák.   

5./ Eltérő írásbeli megállapodás hiányában, a felek a Megbízási szerződést határozatlan időtartamra kötik, amely alatt a megrendelt egészségügyi szolgáltatások igénybevételére – beleértve az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelését és teljesítését – a mindenkor érvényes és hatályos ÁSZF rendelkezései irányadók az egyedi Megbízási szerződésben foglalt eltérésekkel. A felek között létrejött szerződés a jelen ÁSZF rendelkezései szerint szűnik meg, illetve szüntethető meg a felek által.  Amennyiben a Páciens egy már megrendelt és a Megbízott által teljesített egészségügyi szolgáltatást követően, vagy annak időtartalma alatt újabb egészségügyi szolgáltatást rendel meg a Megbízottól, úgy ebben az esetben újabb Megbízási szerződés megkötése nem szükséges. A jelen ÁSZF rendelkezéseinek a Páciens általi megismerését és magára nézve kötelezőnek történő elfogadását követően valamennyi további, a Páciens által a Megbízottól megrendelt újabb egészségügyi szolgáltatásra már a jelen ÁSZF – annak Megbízott általi esetleges módosítása esetén pedig a mindenkori ÁSZF – rendelkezései az irányadóak.

6./ A Megbízási szerződés ismételt aláírásának a hiányában is érvényes megrendelésnek minősül a Páciens részéről minden olyan szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozat, amely arra irányul, hogy a Megbízott egészségügyi szolgáltatást nyújtson a Páciens részére. Ennek megfelelően a Páciens részéről megrendelésnek minősül többek között:

– Telefonon vagy írásban (akár e-mail), vagy személyesen időpont foglalása meghatározott egészségügyi szolgáltatásra vonatkozóan,

– további egészségügyi szolgáltatás tényleges igénybevétele,

– időben később nyújtandó egészségügyi szolgáltatás vonatkozásában előleg fizetése a Megbízott részére.  

II. Fogalmak:

1./ Megbízott: a „EL-DENT 96” Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 8000 Székesfehérvár, Berényi utca 37.).

2./ EL-DENT Szájsebészeti és Implantológiai Centrum: a Megbízott által működtetett magánrendelő, amely fogorvosi szakrendelés keretein belül fogorvosi, szájsebészeti és egynapos sebészeti ellátást nyújt a hozzá forduló Páciensek részére (a továbbiakban: Eldent). 

3./ Megbízó/Páciens/Ügyfél (továbbiakban: Páciens): az egyedi Megbízási szerződésben és/vagy az egészségügyi szolgáltatás megrendelésére vonatkozó nyilatkozatban megnevezett, az egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő személy.  

4./ Kezelési Terv: az a dokumentum, melyet az egészségügyi dolgozó az első vizsgálat alkalmával készít, és amelyeknek az aláírásával a Páciens a megrendelést igazolja. 

5./ Kórlap, ambuláns lap, karton: az a dokumentum, melyet az egészségügyi dolgozó a vizsgálat és a kezelés folyamán készít, és amelyeknek az aláírásával a Páciens mind a megrendelést, mind pedig a Megbízott teljesítését igazolja. 

6./ Számlaterv, árajánlat: az a dokumentum, melyet a Páciens a vizit végén kézhez kap, tartalmazza a kezelés tételeit és azok összegeit. A számla kiállítása ez alapján történik. 

7./ Fél vagy Felek: Megbízott és Páciens

III. Az egészségügyi szolgáltatás feltételei

1./ A szolgáltatás tartalma

1.1. Megbízott – díjazás ellenében – előzetesen egyeztetett időpontban, nyitvatartási időben az alábbi szolgáltatásokat nyújtja a Páciens részére: 

a) egészségügyi panasz felmerülése esetén a Páciens nyitvatartási időben igénye veheti az EL-DENT mindenkori fogászati szakrendeléseit, panasztól és kezelés típusától függően előre egyeztetett időpontban, vagy a nélkül.

g) adminisztrációs szolgáltatást biztosít egészségbiztosítókkal, egészségpénztárakkal, ellátásszervező társaságokkal kapcsolatos ügyintézés, számlázás esetében.

h) egyedi megállapodás alapján már rendelkezésre álló orvosi dokumentumok alapján orvosi tanácsadást nyújt azzal, hogy amennyiben orvosilag szükséges, vagy indokolt, úgy a tanácsadás előfeltétele a személyes vizsgálat a rendelőben. 

1.2. A Megbízott egészségügyi szolgáltatást, a fenti körben nyújt a Páciens részére. A Páciens megrendelése nem jelenti automatikusan valamennyi előző pontban megjelölt egészségügyi szolgáltatás nyújtását. A Páciens által megrendelt, és a Megbízott által nyújtott egészségügyi szolgáltatások pontos körét a Páciens megrendelése, és az ennek alapján a felek között létrejött Megbízási szerződés tartalmazza és határozza meg.   

1.3. A díjtáblázatban megjelölt egészségügyi szolgáltatások közül bizonyos szolgáltatások önmagukban, a Páciens egyedi igénye alapján nem, csak orvosi rendelvényre, illetve más szolgáltatásokkal együtt vehetőek csak igénybe. Ezen szolgáltatásokat a díjtáblázat külön jelöli.  A Megbízott a szolgáltatásait a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező, vagy szakképesítéssel nem rendelkező, de tevékenységét szakképesítéssel rendelkező személy felügyelete mellett végző munkavállalói és közreműködői, valamint megbízottjai igénybevételével nyújtja a Megbízott telephelyein. Megbízott szolgáltatása biztosítása során külső intézmények szolgáltatásait is igénybe veheti, és a megrendelt szolgáltatást teljesítése keretében a Pácienst további egészségügyi szolgáltatóhoz is irányíthatja. A Megbízási szerződés aláírásával szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen az orvosi ellátáshoz, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez, a Páciens által igénybe venni kívánt egyéb szolgáltatásokhoz – a Megbízott közreműködőket is igénybe vesz, akiknek a közvetített tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőire bízott tevékenységet maga látta volna el. A Megbízott az általa megvásárolt szolgáltatásokat részben vagy egészben is értékesítheti változatlan formában, illetve tartalommal a Páciens részére, amely szolgáltatások értékesítése – a Megbízott döntésétől függően – történhet változatlan (azaz beszerzési) áron, vagy saját díjszabása alapján, módosult – növelt vagy csökkentett – áron (közvetített szolgáltatás).

 2./ Megbízási díjak

2.1. A Megbízott az egyes igénybe vehető egészségügyi szolgáltatások díját a Megbízott mindenkori díjtáblázata határozza meg, amely a Megbízott honlapján, és a recepción megtekinthető. A Megbízott meghatározott feltételek mellett jogosult a listaáraiból üzletpolitikai célú kedvezményt nyújtani a Páciensei részére. Ennek feltételei és mértéke a mindenkori árlistában került közzétételre és részletezésre.

2.2. A Eldent egészségügyi szolgáltatásait mind magyar, mind pedig külföldi állampolgárok igénybe vehetik, a részükre nyújtott szolgáltatások azonban az eltérő kommunikációs, és adminisztratív feladatokra, valamint az eltérő állampolgársággal összefüggő eltérő jogszabályi követelményekre figyelemmel eltérhetnek egymástól, mind a szolgáltatás tartalmát, mind pedig a szolgáltatás díját illetően. A Megbízott szolgáltatásait magyar vagy angol nyelven nyújtja Páciensei részére, a Páciens választásától függően, aki a kommunikáció általa igényelt nyelvéről az egyes egészségügyi szolgáltatások igénybevételének a megkezdésekor köteles nyilatkozni. 

2.3. A Megbízottnak fizetendő díj tartalmazza: 

– egészségügyi szolgáltatás nyújtása a nemzetközi irányelvek és a legmodernebb nemzetközi protokollok figyelembevételével, angol vagy magyar nyelven, 

– Betegtájékoztatás és Betegdokumentáció készítés. 

2.4. Amennyiben a Páciens a szolgáltatások nyújtását angol nyelven kívánja igénybe venni, úgy erről köteles az egészségügyi ellátás megkezdése előtt szóban, vagy írásban nyilatkozni. A Megbízott az angol nyelven nyújtott szolgáltatásokért minden egyes külön szolgáltatás/egészségügyi beavatkozás alkalmával (még ha azokat a Páciens egy napon egymást követően veszi is igénybe, abban az esetben is esetenként) a mindenkori árlistájában megjelölt mértékű többletdíjat jogosult felszámítani. Amennyiben a Páciens a szolgáltatások igénybevételéhez tolmácsot vesz igénybe, és a tolmács a magyar nyelvet beszéli, abban az esetben a Megbízott többletdíjat nem számít fel, amennyiben azonban a tolmács angol nyelven kommunikál a Megbízott közreműködőivel, és a Megbízott angol nyelven nyújtja a szolgáltatást, abban az esetben értelemszerűen a Megbízott felszámítja a megjelölt többletdíjat. 

2.5. A Megbízott rögzíti, hogy amennyiben a Páciens a magyar és az angol nyelvet nem beszéli, a szolgáltatás igénybevételéhez tolmácsról a Páciens köteles saját maga gondoskodni.  Tolmács igénybevétele esetén a Páciens köteles felmentést adni a Megbízott részére az orvosi titoktartás alól a tolmács vonatkozásában, figyelemmel arra, hogy a tolmácsnak szükségszerűen jelen kell lennie egyes szolgáltatások nyújtása és a Betegtájékoztatás során. Az egyes szolgáltatások, kezelések, beavatkozások során jelen lévő tolmács – mivel személye változhat az egyes kezelések között – köteles a személyi adatait a Megbízott részéről eljáró személy részére megadni, személyazonosságát igazolni, és az adott kezelésről, beavatkozásról, vagy konzultációról készült orvosi dokumentációt – amelynek tartalmát a Páciens részére fordítja – fordítói minőségének a feltüntetése mellett a Pácienssel együtt aláírni. Ebben az esetben a Megbízott a megrendelt szolgáltatást abban az esetben nyújtja, ha a Páciens írásban nyilatkozik arról, hogy tolmácsának az általa állított személyt teljeskörűen elfogadja, és ezzel kapcsolatban a Megbízottat minden felelősség alól mentesíti. A Páciens ebben az esetben köteles arról is gondoskodni, hogy az általa választott tolmács betartsa a Megbízott működési szabályzatában, a jelen ÁSZF-ben, illetve a Megbízási szerződésben foglaltakat. 

2.6. Amennyiben a Páciens nem beszél magyarul, vagy angolul, és saját tolmácsot sem állít, a Megbízott a szolgáltatás nyújtását nem vállalja, azt megtagadhatja.  

3./ Az ellátás folyamata

3.1. Nyitvatartás: 

Hétfőtől péntekig 8:00-tól 20:00 óráig, szombaton és vasárnap 8:00-től 14:00 óráig, ünnepnapokon 8:00-től 14:00 óráig.

A Megbízott az általános nyitvatartási időtől eltérő nyitvatartásokról a honlapján és/vagy facebook ad tájékoztatást a Pácienseknek. 

3.2. Elérhetőségek:  

Telefon: +36 22 501 008, e-mail: eldent@eldent.hu honlap: www.eldent.hu 

3.3. Időpont-egyeztetés személyesen, illetve telefonon nyitvatartási időben, reggel 8.00 óra és este 20.00 óra között lehetséges, továbbá írásban. Az időpont-foglalás a Megbízott szóbeli vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé.

3.4.  A Páciensnek az ellátásra esetenként, előzetesen telefonon vagy személyesen, vagy írásban be kell jelentkeznie. Bejelentkezéskor meg kell adnia nevét, címét, születési dátumát, e-mail címét és telefonszámát, illetve röviden az időpont kérés, vagy azonnali (sürgősségi) ellátás kérésének okát. Amennyiben a Beteg az előre  foglalt időpontot – orvosi konzultáció vagy vizsgálat esetén az ellátás tervezett időpontját legalább hat  órával megelőzően nyitva tartási időben, – minden más egészségügyi szolgáltatásra vonatkozó időpontfoglalás esetén a lefoglalt időpontot megelőző munkanap délután 18.00 óráig nyitvatartási  időben nem mondja le, és az előre foglalt időpontban sem jelenik meg, a Megbízott a mindenkori  árlistájában megjelölt mértékű rendelkezésre állási megbízási díjat jogosult igényelni és kiszámlázni a Páciens részére, amely összeget a Páciens köteles készpénzben, bankkártyával vagy átutalással megfizetni a levelezési címére kiküldött díjbekérő kézhezvételétől számított 8 napon belül. Az ÁSZF módosítása esetén a Páciens nem köteles a módosított ÁSZF-t magára nézve külön is elfogadni, az a módosítás hatályba lépését követően automatikusan kötelező rá nézve. A Megbízott ezúton is tájékoztatja a Pácienseket, hogy a Megbízottal folytatott telefonbeszélgetéseket a Megbízott a Megbízási szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatok utólagos ellenőrzése, vitás helyzetek igazolása céljából rögzíti.

3.5. A Páciens a megérkezéskor a recepciós pultnál jelentkezik, a szükséges adminisztráció teljesítése céljából. A Páciens valamennyi egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor magával hozza személyi okmányait (személyazonosság igazolására alkalmas érvényes, arcképes igazolvány, pl. személyi igazolvány, vagy vezetői engedély, útlevél, valamint lakcímkártya, és TAJ kártya) a személyazonosság megállapítása, változások pontosítása céljából, illetve a korábbi orvosi kezelésekről és beavatkozásokról rendelkezésére álló iratokat a kórelőzmény rögzítése céljából. A Páciens az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor nyilatkozik az általa igénybe venni kívánt egészségügyi szolgáltatás szempontjából lényeges egészségügyi adatairól (kórelőzményéről). A nyilatkozattételi kötelezettség, illetve a személyazonosság igazolásának a megtagadása esetén a Megbízott jogosult – a sürgősségi ellátás kivételével – a szolgáltatás nyújtását visszautasítani és megtagadni, és a Megbízási szerződéstől elállni. A Megbízási szerződést az a személy köteles aláírni, aki a megrendelt egészségügyi szolgáltatást igénybe veszi. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek esetében a szerződést a törvényes képviselő, illetve a gondnok írja alá, aki készfizető kezesként felel a megrendelt szolgáltatások ellenértékének a kiegyenlítéséért. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személy esetén harmadik személy abban az esetben jogosult a Megbízási szerződést aláírni, és a képviselt személy részére egészségügyi szolgáltatást megrendelni, ha rendelkezik erre vonatkozóan a törvényes képviselő által részére adott írásbeli, teljes bizonyító erejű okiratba foglalt meghatalmazással, amelynek érvényességét és fennállását a törvényes képviselők valamelyike a szolgáltatás megrendelésének az időpontjában telefonon szóban is megerősíti, vagy rendelkezik a Megbízottnál leadott írásbeli, teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt állandó meghatalmazással.

3.6. A Megbízási szerződés megkötésekor a törvényes képviselők írásban megjelölhetik azokat a harmadik személyeket, akik állandó jelleggel jogosultak a cselekvőképtelen, illetve korlátozottan cselekvőképes személyek nevében a Megbízott felé eljárni. A képviselő személyének a megváltozásáról, illetve képviseleti jogának a megszűnéséről állandó meghatalmazott esetében a törvényes képviselők írásban kötelesek haladéktalanul tájékoztatni a Megbízottat. Ennek elmulasztása esetén a korábban megjelölt állandó meghatalmazott jogszerűen eljáró képviselőnek tekintjük, és az esetleges jogosulatlan eljárásával összefüggésben a Megbízottat semmilyen felelősség nem terheli. 

3.7. Az egészségügyi ellátás az erre kijelölt és felkészített rendelőben zajlik. A Páciens és esetleges kísérői kötelesek az egészségügyi ellátások szolgáltatásának a rendjét betartani.

3.8. A Megbízott az első személyes egészségügyi vizsgálatot követően a Páciens igényei, illetve egészségi állapota alapján kezelési tervet készít, amely tartalmazza a javasolt egészségügyi szolgáltatások megnevezését és díját, a javasolt egészségügyi szolgáltatások menetét, lehetséges kockázatait és szövődményeit, a szolgáltatást követő rehabilitációval kapcsolatos tudnivalókat (a továbbiakban: Kezelési terv). A Kezelési terv – terjedelmétől függően – elhangozhat szóbeli tájékoztatásként vagy írásban is közölhető. A Megbízott a szóban elhangzott tájékoztatást a Kezelési terv részeként javasolt egészségügyi szolgáltatások megnevezését és díját írásba foglalva is a Páciens rendelkezésére bocsátja. A Kezelési terv a Megbízott javaslatán alapul. A Páciens – egyet értése esetén – köteles aláírásával a Kezelési terv elfogadását megerősíteni. Amennyiben a Megbízott a kezelést a Kezelési terv szóbeli közlését követően azonnal megkezdi, azt úgy kell tekinteni, hogy a Kezelési tervet a Páciens jóváhagyta és elfogadta. Amennyiben a Páciens a vele ismertetett Kezelési tervet nem fogadja el, abban az esetben is köteles az első orvosi vizsgálat költségét a Megbízottnak megfizetni. A Kezelési tervtől a Megbízott a Páciens egészségügyi állapota által indokolt esetben és mértékben jogosult önállóan – a Páciens előzetes beleegyezése nélkül is – eltérni, azonban ebben az esetben is köteles a Pácienst az eltérés okáról és mértékéről utólag tájékoztatni. Nagyobb szakmai eltérés esetén – amennyiben ezt a Páciens egészségi állapota, illetve a kezelés időpontja lehetővé teszi -, a Megbízott köteles a Pácienssel előzetesen egyeztetni.  A Kezelési terv módosulása a kalkulált árajánlat módosulását is jelenti a megváltozott egészségügyi szolgáltatások költségei szerint. A módosult Kezelési terv elfogadása ebben az esetben a módosult Árajánlat elfogadását is jelenti. A Páciens köteles azon egészségügyi szolgáltatások ellenértékét is megtéríteni a Megbízott részére, amelyeket a Megbízott a Páciens egészségi állapota által indokoltan és a Páciens érdekében fejt ki a részére, akkor, amikor a Páciens megrendelése, illetve hozzájárulásnak a beszerzése ehhez nem lehetséges (pl. életveszély elhárításához szükséges egészségügyi beavatkozások és szolgáltatások ellenértéke).  

3.9.  A Megbízott a Páciens egészségi állapotáról anamnézis adatlapot vesz fel (Anamnézis), továbbá az általa végzett egészségügyi beavatkozásokról és ellátásokról Betegkartont (Beteg karton) vezet, amely dokumentumok a vonatkozó jogszabályok és belső szabályzata szerint Betegdokumentációként kezel. 

4. Recept felírási protokoll 

4.1. A Megbízott a receptek felírását papír alapú vagy e-recept formában valósítja meg.

4.2. Az orvosi vizsgálat keretében, az ellátáshoz kapcsolódóan a receptfelírás ingyenes.  

  5. A szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek

5.1. Páciens az igénybe vett szolgáltatásokért a Megbízott részére díjat köteles fizetni. Az egészségügyi szolgáltatások mindenkori Megbízási díjai a Megbízott honlapján (www.eldent.hu), valamint nyomtatott formában, az EL-DENT recepciónál történő elhelyezésével ismerhetők meg. A Megbízott az aktuális díjakról recepcióján személyesen és/vagy telefonon tájékoztatást biztosít Páciens részére.

5.2. Az elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a közvetített szolgáltatások költségei az eseti kezelések befejezésekor kerülne rögzítésre, és számlázásra, vagy ha azok egy folyamatos Kezelési terv részét képezik, akkor megállapodás szerint az egyes részkezelések végén. Azon közvetített szolgáltatások díját, amelyeket a Páciens a Megbízott közvetítésével külső szolgáltatótól vesz igénybe, a Páciens, amennyiben az igénybe vett szolgáltatás díja előzetesen ismert, a szolgáltatást megrendeléskor egyenlíti ki számla ellenében. Ezen szolgáltatások vonatkozásában a Megbízott a végszámlát utólag, a közvetített szolgáltatás nyújtásakor állítja ki és adja át/küldi meg a Páciens részére.

5.3. A Megbízási díjat Megbízott számlája ellenében elsődlegesen magyar forintban, készpénzzel vagy bankkártyával kell kiegyenlíteni a Megbízott pénztáránál. Megbízott a számlát a szolgáltatás igénybevételét követően állítja ki. Azokban a jelen ÁSZF-ben rögzített esetekben, amikor a Páciensnek valamely díjat a Megbízott által postai úton küldött számla ellenében kell megfizetnie, a Megbízott jogosult számla helyett díjbekérőt kiküldeni. Ebben az esetben a Páciens az általa megfizetett összegről a számlát utólag, a díjbekérőn szereplő összeg megfizetését követően kapja meg postai úton.

5.4. A Megbízott az elvégzett szolgáltatásairól, illetve a teljesítéséhez kötődő közvetített szolgáltatások ellenértékéről a számlát állít ki. Megbízott jogosult a számlát és annak mellékleteit postai vagy elektronikus úton megküldeni a Páciens részére. Amennyiben a Páciens a teljesítést nem igazolja, a Megbízott igényét jogi úton érvényesíti. 

5.5. Amennyiben a Páciens a Megbízott közvetítésével külső szolgáltatótól vesz igénybe, azonban a szolgáltatás díja előre nem ismert, a szolgáltatás díját a szolgáltatás teljesítése után számlázza a Megbízott.

5.6. A Páciens a megbízási díj késedelmes megfizetése esetén 10 %-os mértékű éves késedelmi kamatot köteles megfizetni a Megbízottnak, a késedelembe esés időpontjától a fizetési kötelezettség teljesítésének az időpontjáig számítottan. A Megbízott fizetési késedelem esetén jogosult igényét valamennyi rendelkezésére álló jogi eszköz útján érvényesíteni. Az igényérvényesítéssel során felmerülő többletköltségek a Pácienst terhelik. Fizetési késedelem esetén a Megbízott – a sürgősségi  ellátás kivételével – jogosult továbbá megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását a Páciens részére, függetlenül attól, hogy azok egy már megrendelt Kezelési terv részét képezik-e. Amennyiben a Páciens fizetési kötelezettségének a határidő lejártát követő 15 (tizenöt) napon belül sem tesz eleget, a Megbízott jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített egészségügyi szolgáltatások vonatkozásában a Megbízási Szerződést azonnali hatállyal felmondani. Ez utóbbi rendkívüli felmondás esetén Megbízottat a Páciens által megrendelt egészségügyi szolgáltatások megbízási díja 20%-ának megfelelő összegű meghiúsulási kötbér illeti meg. A meghiúsulási kötbért a Páciens a Megbízott felmondásának a kézhezvételétől számított 8 napon belül, egy összegben, átutalással köteles megfizetni. Amennyiben a Páciens fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, a Megbízott nem köteles tőle új időpontfoglalást elfogadni.

5.7. A Megbízott a mindenkori megbízási díjait jogosult egyoldalúan módosítani, amelynek tényét és a hatályos díjjegyzéket – a módosítás hatályba lépését legalább 15 (tizenöt) nappal megelőzően – a honlapján köteles közzétenni, valamint nyomtatott formában a váróban elhelyezni. A Megbízott által módosított díjak nem vonatkoznak a már megkötött Megbízási szerződés alapján a Páciens által már megrendelt egészségügyi szolgáltatásokra, kivéve ha a Megbízott díjainak a megváltoztatására a Megbízott által igénybe vett, általa közvetített szolgáltatások díjának a megváltozása miatt kerül sor. Ez utóbbi esetben a Megbízott jogosult a díjváltozást a Pácienssel szemben a már megrendelt szolgáltatások vonatkozásában is érvényesíteni, köteles azonban a Beteg részére igazolni, hogy a díjváltoztatásra a közvetített szolgáltatások díjának a megváltozás miatt kerül sor.

5.8. A Megbízott által a Megbízási díjakról a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint kiállított számlák a számla keltének napján hatályos számviteli- és adójogszabályoknak megfelelő módon tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját és határidejét. Amennyiben a szolgáltatásnyújtás kezdete, és a számlakiállítás napja közötti időszakban bekövetkezett jogszabályváltozás miatt a számlának egyéb, a Megbízott által nem ismert adatot is tartalmaznia kell, a Páciens köteles a Megbízott részére a még hiányzó adatokat haladéktalanul megadni a számviteli szabályok betartása érdekében.  A Megbízott az egészségügyi szolgáltatásokat ÁFA mentesen számlázza ki a Páciens részére, és ÁFA mentes díjakat is tűntet fel a mindenkori díjtáblázatában (kivéve azokat a szolgáltatásokat, amelyek ÁFA-kötelesek, és ahol maga a díjtáblázat is feltünteti az ÁFA összegét).

5.9. Amennyiben esetleges jogszabályváltozás folytán a díjtáblázatban feltüntetett szolgáltatások ÁFA tartalma változik, vagy ÁFA mentes szolgáltatás ÁFA-körbe kerül, a Megbízott jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített és ki nem számlázott szolgáltatások vonatkozásában a Megbízási Szerződésben feltüntetésre kerülő Megbízási díj összegét az ÁFA összegével megemelni, és a Páciens is ezen ÁFA-összeggel megemelt Megbízási díj fizetésére köteles.

5.10. A Megbízási díj magában foglalja a Megbízott díját, és valamennyi költségét is, azaz a Megbízott a jelen ÁSZF rendelkezésein túlmenően további díjat vagy költségtérítést a Pácienstől nem igényelhet. Amennyiben a Megbízott az orvosi rendelőn kívüli egészségügyi szolgáltatást nyújt, a mindenkori díjtáblázatban megjelölt díjon felül a díjjegyzékben szereplő kiszállási költségtérítést felszámítja. 

 6. A Páciensek jogaival és kötelezettségeivel kapcsolatos sajátos rendelkezések

6.1. A Páciensnek a törvényi keretek között joga van az ellátását végző orvos megválasztásához, amely a Megbízott működési rendjének megfelelően gyakorolható. A Megbízottal kapcsolatban álló orvosok a listája szakterületek szerinti bontásban a Megbízott honlapján, illetve a recepción papír alapon megtalálható. Amennyiben a Páciens az általa megrendelni kívánt egészségügyi szolgáltatás teljesítése során meghatározott orvos közreműködését igényli, köteles ezt időpont-foglaláskor jelezni. Amennyiben a Páciens időpont-foglaláskor ilyen személyt nem jelöl meg, a Megbízott jelöli ki a közreműködő orvost.

6.2. A Páciens bármely, a kezelőorvosa által megállapított diagnózissal, illetve javasolt terápiával kapcsolatosan kezdeményezheti a Megbízott más orvosa által történő vizsgálatát, megtérítve az általa igényelt újabb orvos által kifejtett egészségügyi szolgáltatás díját is.

6.3. A Páciens az Eütv. által biztosított kapcsolattartási jogát betegtársai jogainak a tiszteletben tartásával, és a betegellátás zavartalanságát biztosítva gyakorolhatja. 

6.4. A Páciens a törvényi keretek között megtilthatja, hogy a gyógykezelésének a tényét, vagy a gyógykezelésével kapcsolatos egyéb információt más előtt feltárják. A súlyos állapotú Páciensnek joga van arra, hogy az általa megjelölt személy mellette tartózkodjon. Súlyos állapotú az a Páciens, aki állapota miatt önmagát fizikailag ellátni képtelen, vagy fájdalmai gyógyszerrel sem szüntethetőek meg, vagy pszichés krízishelyzetben van. A kiskorú Páciensnek joga van arra, hogy szülője, törvényes képviselője, illetve az általa vagy törvényes képviselője által megjelölt személy mellette tartózkodjon.  A súlyos állapotú Páciens által, a kiskorú vagy törvényes képviselője által megjelölt személy, valamint a törvényes képviselők kötelesek a Megbízott működési rendjét betartani. 

6.5.  A Páciens jogosult a számára egyéniesített formában megadott teljes körű tájékoztatásra, az Eütv. rendelkezései szerint. A Megbízott a tájékoztatást a Páciens részére saját választása szerint akár szóban, akár írásban megadhatja. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Megbízott a tájékoztatást a Páciens választásától függően magyar, vagy angol nyelven adja meg.

6.6. Amennyiben a Páciens igénye alapján a tájékoztatáshoz tolmács, vagy jeltolmács igénybevétele válik szükségessé, úgy ezen személy kiválasztása és megbízása a Páciens feladata, és díját és költségeit a Páciens viseli. A Megbízott a tolmács magatartásáért és tevékenységéért semmilyen felelősséget nem vállal.  A Páciens a Kezelési terv, vagy a számla átvételével elismeri, hogy az általa igényelt és megfelelő, kielégítő tájékoztatást a Megbízottól, illetve az annak képviseletében eljáró személytől megkapta. A cselekvőképes Páciens a tájékoztatásról lemondhat, kivéve, ha betegsége természetét ismerni kell ahhoz, hogy mások egészségét ne veszélyeztesse.

6.7. A Pácienst megilleti az önrendelkezéshez való jog, így a Páciens szabadon döntheti el, hogy a Megbízott egészségügyi szolgáltatásait igénybe kívánja-e venni, illetve annak során mely beavatkozásokba egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza. A Páciensnek joga van arra, hogy a kivizsgálását és kezelését érintő döntésekben részt vegyen. A Páciens a Megbízott által már elvégzett, illetve elvégezni megkezdett szolgáltatások ellenértékét köteles a Megbízottnak megtéríteni. A Megbízott részéről bármilyen egészségügyi beavatkozás elvégzésének feltétele, hogy ahhoz a Páciens megfelelő tájékoztatáson alapuló jogszerű beleegyezését adja. A Páciens utóbbi beleegyezését törvény eltérően rendelkezése hiányában szóban, írásban és ráutaló magatartással is megadhatja. A Páciens a Kezelési terv, az egyes teljesített vizsgálatokról és kezelésekről készült és a részére átadott számla átvételével, illetve a Megbízott egészségügyi szolgáltatásának az előzetes orvosi vizsgálatot és tájékoztatást követő tényleges igénybevételével a Páciens jelen pont szerinti beleegyezését megadottnak tekintjük.  Az invazív beavatkozásokhoz a Páciens írásbeli, vagy – amennyiben erre nem képes – két tanú együttes jelenlétében, szóban vagy más módon megtett nyilatkozata szükséges. 

6.8. A beavatkozás teljesítéséhez szükséges Páciens beleegyezése hiányában, vagy megadásának a megtagadása esetén a Megbízott jogosult az egészségügyi beavatkozás teljesítését megtagadni és a megkötött Megbízási szerződéstől elállni, és a megrendelt, de igénybe nem vett egészségügyi szolgáltatás 20%-át meghiúsulási kötbér címén a Megbízottnak megfizetni. A Páciens a beavatkozás teljesítéséhez való beleegyezését bármikor visszavonatja, az alapos ok nélküli visszavonás esetén azonban köteles az ennek következtében felmerült és indokolt Megbízotti költségek megtérítésére.  

7. Az egyedi Megbízási szerződés létrejötte, megszűnése

7.1. Az egyedi Megbízási szerződés abban az időpontban jön létre, amikor a Páciens a szerződést aláírja. Az időpont foglalással a Megbízott csupán arra vállal kötelezettséget, hogy a megjelölt időpontban egy általa kijelölt orvos a Páciens rendelkezésére fog állni és a Pácienst megvizsgálja további egészségügyi szolgáltatás igénybevétele szükségessége kapcsán. Az egészségügyi szolgáltatás igénybevételéhez megrendelés, és a Megbízási szerződés aláírása szükséges. A Megbízott rögzíti, hogy bizonyos előre nem látható esetekben az általa kijelölt orvos akadályoztatva lehet abban, hogy az előre egyeztetett időpontban a Páciens rendelkezésére álljon és őt megvizsgálja. A Megbízott erre az esetre vállalja, hogy az általa kijelölt orvos akadályoztatásáról való tudomásszerzését követően a Pácienssel haladéktalanul felveszi a kapcsolatot és tájékoztatja őt – legkésőbb az egyeztetett időpontban a helyszínen – a kijelölt orvos akadályoztatásáról, valamint arról, hogy az egyeztetett időpontban tud-e helyettesítő orvosról gondoskodni. Amennyiben a Megbízott helyettesítő orvosról gondoskodni nem tud, vagy annak személyét a Páciens nem fogadja el, a felek új időpontot egyeztethetnek. A Páciens az időpont-módosítás miatt kártérítést nem igényelhet.

7.2. A Megbízott fenntartja a jogot arra, hogy a vizsgálatot az előre egyeztetett időponthoz képest 2 órán belül kezdje meg. A Páciens az ilyen időben később kezdődő orvosi vizsgálat miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt. Amennyiben a Páciens az orvosi vizsgálat céljára az előre egyeztetett időpontban megjelenik, de az esetleges várakozási idő miatt a tényleges orvosi vizsgálatot megvárni nem tudja, és ezt a helyszínen jelzi a Megbízott képviselőjének, abban az esetben a meghiúsult orvosi vizsgálat miatt a rendelkezésre állási díjat megfizetni nem köteles. Amennyiben a Páciens az előre egyeztetett időponthoz képest késve jelenik meg a rendelőben, és a késedelem nem haladja meg a 10 percet, a Megbízott elvégzi az egyeztetett orvosi vizsgálatot, feltéve, hogy a vizsgálat várható időtartama nem haladja meg a Páciens késedelmével együtt a 30 percet. Amennyiben a Páciens késedelme meghaladja a 10 percet, vagy az egyeztetett orvosi vizsgálat várható időtartama meghaladja a Páciens késedelmével együtt a 30 percet, a Megbízott az egyeztetett orvosi vizsgálat elvégzésére nem köteles. Ebben az esetben a Páciens új időpontot egyeztethet a Megbízottal. A Páciens egyik esetben sem tarthat igényt semmilyen kártérítésre.

7.3. Az egyedi Megbízási szerződés – a felek eltérő rendelkezése hiányában – határozatlan időre létesül. A szerződés megszűnésének esetei:

– a felek közös megegyezésével,

– a Páciens halálával,

– a Megbízott jogutód nélküli megszűnésével, 

– a Megbízott működési engedélyének a visszavonása esetén, 

– rendes felmondással, – azonnali hatályú felmondással. 

7.4. A szerződés megszűnésekor a Páciens köteles a Megbízottat a harmadik személyekkel szemben vállalt kötelezettségei alól mentesíteni. A szerződés megszűnése esetén a megrendelt, illetve a már teljesített szolgáltatások vonatkozásában a felek, illetve jogutódaik között megfelelő elszámolásnak van helye, amelynek során a Páciens vagy jogutódja köteles a Megbízott, vagy jogutódja részére megtéríteni a már teljesített egészségügyi szolgáltatások ellenértékét.

7.5. A Páciens a Megbízási szerződést bármikor azonnali hatállyal felmondhatja, köteles azonban helytállni a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint. A Megbízási szerződést a Megbízott is bármikor jogosult felmondani, a felmondási időnek azonban elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy a Páciens a megrendelt szolgáltatás máshol igénybe vehesse. Amennyiben a Páciens a Megbízási szerződés vagy jelen ÁSZF valamely rendelkezését súlyosan megszegi, a Megbízott a Megbízási szerződést jogosult azonnali hatállyal felmondani. A Megbízottat a Megbízási szerződés ezen okból történő felmondása esetén a Páciens által megrendelt egészségügyi szolgáltatások megrendelés szerinti Megbízási díja 20%-ának megfelelő összegű meghiúsulási kötbér illeti meg, amelyet a Páciens a Megbízott felmondásának a kézhezvételétől számított 8 napon belül, egy összegben, átutalással köteles megfizetni. 

IV. A Páciens egészségügyi és személyi adatainak kezelése

1. A Megbízott a Páciensről, személyi adatairól, az általa a Megbízott rendelkezésére bocsátott kórelőzményi adatokról, a megrendelt szolgáltatásokról, az teljesített beavatkozásokról elektronikus és/vagy írásos egészségügyi dokumentációt vezet. A Páciens, illetve a törvény alapján feljogosított személy jogosult az egészségügyi dokumentációba betekinteni, valamint azokról kivonatot, másolatot készíteni vagy saját költségére másolatot kapni. Az első másolat készítése ingyenes, minden esetleges újabb másolat készítésének a Megbízott mindenkori díjtáblázatában megjelölt költségeit a Páciens, vagy az általa, vagy a törvény által erre feljogosított személy köteles viselni.

2. Tudományos kutatás céljából a vezető tisztségviselő vagy az adatvédelmi tisztviselő engedélyével a tárolt adatokba be lehet tekinteni, azonban tudományos közleményben nem szerepelhetnek egészségügyi és személyazonosító adatok oly módon, hogy az érintett személyazonossága megállapítható legyen. Tudományos kutatás során a tárolt adatokról nem készíthető személyazonosító adatokat is tartalmazó másolat. A tárolt adatokba ennek alapján betekintett személyekről, a betekintés céljáról és időpontjáról nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartás kötelező megőrzési ideje 10 év. A kutatási kérelem megtagadását a vezető vagy az adatvédelmi tisztviselő köteles írásban megindokolni.

3. Páciens tudomásul veszi, hogy a Megbízási Szerződéshez mellékelt, általa aláírt Anamnézis elnevezésű adatlapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk az orvosi ellátások, gyógykezelések megválasztásához és megfelelő és eredményes elvégzéséhez szükségesek, kijelenti, hogy a szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelőek, teljes körűek, és tudomásul veszi, hogy a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Megbízottat haladéktalanul tájékoztatni köteles. A Megbízott a Pácienst ezen kötelezettség elmulasztása vagy megszegése miatt ért károkért semmilyen felelősség nem terheli.

4. A Páciens a Megbízási Szerződés megkötésével egyidejűleg az Adatkezelési Nyilatkozat aláírásával tudomásul veszi az adatkezeléssel kapcsolatos jogait és kötelezettségeit. A Páciens aláírásával hozzájárulását adhatja ahhoz, hogy elérhetőségi adatait (telefon, e-mail cím) a Megbízott adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a Megbízott a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól, a kezeléssel összefüggő lényeges körülményekről őt tájékoztassa. A Megbízott adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztatását a Megbízott által külön dokumentumban megalkotott Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza, amely a Megbízott honlapjáról letölthető, illetve a rendelő recepcióján papír alapon megtekinthető.

5. Megbízott kötelezettséget vállal arra, hogy a Páciens adatait a mindenkor hatályos jogszabályok, valamint a Páciens nyilatkozatai alapján kezeli és őrzi.

V. Záró rendelkezések

1. A Páciens az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele során köteles tiszteletben tartani a vonatkozó jogszabályokat és a Megbízott működési rendjét, valamint jelen ÁSZF rendelkezéseit.  A Páciens – amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi – köteles a Megbízottal, és az ellátásában közreműködő dolgozókkal együttműködni, így különösen: 

a) tájékoztatást adni mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről, 

b) tájékoztatni – saját betegségével összefüggésben – mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és állapotokról,

c) az egészségügyért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendeletében foglalt fertőző betegségek esetén megnevezni azon személyeket, akiktől a fertőző betegséget megkaphatta, illetve akiket megfertőzhetett,

d) tájékoztatni minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról, 

e) a gyógykezelésével kapcsolatos rendelkezéseket betartani,

f) a rendelő működési rendjét betartani,

g) a Megbízott által nyújtott szolgáltatás díját megfizetni,

h) jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.  

2. A Páciens a jelen pontban megjelölt kötelezettségeinek, illetve a jelen ÁSZF rendelkezéseinek a megszegése esetén köteles a Megbízott valamennyi kárát, és költségeit haladéktalanul megtéríteni. A Megbízott kizárja a felelősségét minden olyan kár és következmény miatt, amely a Pácienst a jelen pontban megjelölt kötelezettségeinek, vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseinek a megszegése folytán éri. A Megbízott fenntartja magának a jogot, hogy a Páciens jelen pontban felsorolt kötelezettségeinek a megszegése esetén azok teljesítéséig megtagadja a további szolgáltatásnyújtást a Páciens részére, és elálljon a vele megkötött Megbízási szerződéstől. A Páciens és hozzátartozói jogaik gyakorlása során kötelesek tiszteletben tartani más Páciensek jogait, és jogaik gyakorlása nem sértheti az egészségügyi dolgozóknak a törvényben foglalt jogait sem.  

3. A Megbízott a recepción kifüggeszti a Betegjogi tájékoztatót, valamint a Panaszkezelési Szabályzatot. A Páciens a Betegjogi tájékoztatóban foglaltak szerint tehet panaszt és vehet igénybe jogorvoslatot a Megbízott tevékenysége során őt ért sérelmek miatt. A Páciens a Megbízási Szerződés aláírásával kijelenti, hogy áttanulmányozta, megismerte és megértette a Betegjogi tájékoztatót, valamint a Megbízott Panaszkezelési Szabályzatát.

4. A Megbízott és a Páciens tudomásul veszik, hogy a Megbízott által nyújtott szolgáltatások igénybevétele során egymás tudomására hozott személyes és egyéb adatokat, tényeket és körülményeket (továbbiakban: Információ) bizalmasan kötelesek kezelni, és kötelezettséget vállalnak arra, hogy minden szükséges intézkedést megtesznek az Információk megőrzése érdekében, azokat a másik fél előzetes írásbeli engedélye nélkül kizárólag akkor adják ki harmadik személy részére, ha erre jogszabály kötelez. A jelen pontban foglalt titoktartási kötelezettség korlátlan ideig áll fenn.

5. A Megbízott és a Páciens felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely a jelen ÁSZF-ben foglalt adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik. 

6. A Megbízott nevében a Megbízási Szerződés aláírására a Megbízott nevében cégjegyzési joggal felruházott személy, valamint az általa ebben a körben meghatalmazott alkalmazott jogosult.

7. Páciens a Megbízási Szerződés, illetve a Megbízott egészségügyi szolgáltatására vonatkozó megrendelés aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit a szerződéskötést megelőzően megismerte, áttanulmányozta, rendelkezéseit megértette, és azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.

8. Jelen ÁSZF, a betegkarton, az Anamnézis , a Kezelésiterv és a Megbízási Szerződés együttesen tartalmazzák a Paciens és a Megbízott szerződéses megállapodásait.

9. Felek a Megbízási szerződést – amennyiben a jelen ÁSZF másként nem rendelkezik – kizárólag közös megegyezéssel, írásban módosíthatják és a szerződéssel kapcsolatos nyilatkozataikat is írásban kötelesek megtenni, kivéve azokat az eseteket, ahol akár jogszabály, akár a jelen ÁSZF szóbeli jognyilatkozat megtételét is lehetővé teszi.

10. Az egyik Fél által a másik Félhez a jelen szerződés alapján intézett valamennyi írásbeli küldeményt akkor kell kézbesítettnek tekinteni, ha az személyesen a másik Fél részére átadásra, továbbá ha postai úton, illetve e-mail útján a másik Fél Szerződésben rögzített címére igazolhatóan megküldésre került, és azt a címzett igazolhatóan megkapta.  A Megbízottnak címzett küldeményt a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségekre kell megküldeni. A küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni:

a) személyes kézbesítés esetén az átvételkor,

b) postai feladás esetén – amennyiben „nem kereste”, „címzett ismeretlen”, „elköltözött” értesítéssel a fél nem veszi át – a postai feladást követő 5. munkanapon, egyébként az átvétel tényleges napján tértivevénnyel igazoltan,

c) e-mail esetén azon a napon, melyen a címzett Fél az átvételt visszaigazolta.  

11. A Beteg és a Megbízott a közöttük felmerült jogvita peren kívüli megoldására együttesen kezdeményezhetik a jogvita közvetítői eljárás keretében történő rendezését. Amennyiben a Megbízott által nyújtott egészségügyi szolgáltatás igénybevételével összefüggésben esetlegesen felmerült jogvitát nem sikerül békés úton – peren kívül – megoldani, annak elbírálásra az általános hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróságok jogosultak,azzal, hogy a bíróság mindenkor Magyarország joga és a magyar jogszabályok szerint jár el, az eljárás nyelve pedig a magyar nyelv.

12. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény és az egyéb magyar jogszabályok, szakmai szabályok, protokollok, egyéb orvosszakmai előírások rendelkezései irányadók.

13. A Megbízott bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, köteles azonban a módosítás tényét, és a módosult ÁSZF-et honlapján közzétenni. A jelen ÁSZF módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Megbízási szerződésre. 

A jelen Általános Szerződési Feltételek 2022. október 27. napjától hatályosak.